poniedziałek, 20 marca 2017

Jak skrócić szczoteczkę do zębów

Jeszcze rok temu mówiłam, że nigdy nie posunę się do skrajności w pogoni za obniżeniem wagi plecaka i nie obetnę rączki od szczoteczki do zębów. W międzyczasie dojrzałam jednak do wielu tego typu zmian i szczoteczka nie dawała mi spokoju. Po zakupie nowej szczoteczki Elmex, która na końcu była wyczuwalnie cięższa decyzja zapadła.
 
Nie wiedziałam jednak jak się za to zabrać, w internecie wcale nie było wielu instrukcji. Coś jednak znalazłam, wypróbowałam i udało się, więc pomyślałam, że przyda się krótki poradnik.
 
Potrzebne będą:
szczoteczka
piła do metalu
pilnik do metalu
 
Zaczynamy od odmierzenia miejsca przecięcia. Zostawiłam sobie spory margines i wciąż mogę trzymać szczoteczkę całą dłonią jak zwykle, odcięłam tylko to, co wystawało, ale można posunąć się dalej i odciąć więcej. Według uznania.
 
Następnie układamy szczoteczkę na drewnianej podkładce żeby nie przepiłować stołu. U mnie jednocześnie kuchenna stolnica i kawałek drewna. Można też użyć imadła, ale stwierdziłam, że to przesada.
 
 
Piłowanie jest dość żmudne, plastik bardzo twardy i idzie powoli. O pomoc zostaje poproszony tata. W końcu się udaje.
 
 
Na koniec pozostaje jeszcze przeszlifować ostry koniec szczoteczki, który pozostał w miejscu przecięcia. Piła do metalu radzi sobie z tym doskonale, koniec robi się gładki.
 
 
 
Cała szczoteczka ważyła 18 g, po całym zabiegu skrócona waży 10 g, a odcięta część 8 g.
 
 
Cała operacja jest bardzo prosta i warto ją wykonać - nic nie tracimy, tylko zbędne gramy.

2 komentarze:

  1. Wydawało mi się, że do takiego ekstremum nie dojdę. Mam parę zestawów podróżnych Elmexa i szczoteczki składane są poręczne, ale...
    Jadąc na święta z Ludkiem w wieku półtora roku nagle okazało się, że wszystkiego jest za dużo. Szczoteczka padła. Do piłowania nie potrzeba piłki do metalu. Można też piłką do drewna z Victorinoxa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, pewnie ważne żeby piła była sztywna i miała drobne ząbki... Fajnie, że jest nas więcej :-)

      Usuń